Monday, December 3, 2012

DA CUBA BARU TAU.. CONFIRM BOLE KURUS..MUDAH..MURAH DAN CEPAT BAGI SYA SENDIRI..

Assalamualaikum.. ini adalah apa yang saya rasai.. yang saya lalui hasil dari berdiet dgn sd2 selama 2 bulan 2 minggu. saya masih ingat lagi..saya start berdiet pada 23 Oktober 2011. Saya beli terus pakej sebulan dengan semangat yang berkobar-kobar untuk kurus.. masa tu saya menggunakan SD2 je..tin yang lama.. RM432 utk sebulan.. Honestly bagi saya RM432 untuk sebulan bukan lah satu masalah besar ..jika dibandingkan dengan apa yang telah saya bazirkan sebelum-sebelum ini hanya untuk "KURUS".. Nak tau kenapa saya beria2 sangat nak kurus?..
SEBELUM 84KG SAIZ XXXL  - SELEPAS 66KG SAIZ L/M
pic belah kiri..inilah saya sebelum bersd2 = 84 kg . pic belah kanan selepas 2 bulan 2 minggu menjalani program berdiet dgn sd2 


SEBAB SUAMI SAYA..Suami selalu mencabar saya untuk dapatkan balik bentuk badan seperti pertama kali dia melihat saya..Dan cabaran ini telah disuarakan bertahun-tahun iaitu semenjak berat badan saya naik tanpa dapat saya kawal..Saya berkahwin ketika berumur 22 tahun dgn berat ketika tu 58kg..Dengan ketinggian 157cm.. Alhamdulillah sesuai la dgn ketinggian..summore saya ni jenis yg berisi sikit.. memang x akan merasa istilah langsing.. Masalah start bila saya melahirkan anak..Anak yang pertama saya naik 5Kg..Yang kedua naik2 lagi.. dan hingga yang ke 4, setelah 10 tahun berumahtangga.. berat saya mencecah 84kg..Masa ni memang saya rasa rendah diri sangat.. low self confident.. murung dan malas nak keluar rumah..Di tambah lagi dengan ayat 2 berbisa dari suami..

No comments: